Tahniah kepada sekolah-sekolah kawasan PKG Sungai Bakap yang telah menerima Data Plan guru dan Smartphone Yes Altitude. Berikut disertakan borang-borang serta penerangan yang berkaitan tentang pengurusan peranti Yes altitude iaitu :
- Borang Permohonan Baru atau Pemulangan Ke PPD
- Borang RMA Device Rosak Ke PKG
- Prosedur Peranti Altitude (Pentadbir)
- Panduan Pelan Data Guru 2gb
- Soalan Lazim Pelan Data Guru 1Bestarinet
Perkongsian mengenai telefon pintar YES Altitude
- Akan digabungkan dengan yes id
- Pangilan dan sms percuma kepada pengguna telefon pintar altitude
- Setiap individu akan diberikan pakej data 4g lte sebanyak 2gb percuma yang akan di tambah nilai secara percuma setiap bulan.
- Tambahan 2gb melalui donggle yes.
- 2gb telefon pintar + 2gb melalui donggle.
- Ada nombor telefon sendiri
- Ada plan tambahan yang boleh diperolehi dengan 8gb RM29 sebulan (beli sendri) pengguna yes.
- Ada 3 aplikasi yang sudah ada iaitu frog assignment, frog chat, frog snap
- Boleh disambungkan pada laptop atau komputer untuk sambungan internet (hotspot)
- Guru yang tidak dapat device boleh membuat permohonan kepada pihak YTL melalui borang yang disediakan di dalam website 1bestarinet atau muat turun dibawah.
- Guru tidak digalakkan untuk muat turun aplikasi selain untuk pengunaan Frog VLE.
- Guru yang telah berpindah di dalam daerah boleh mengambil telefon pintar di sekolah lama jika nama guru masih didaftarkan di sekolah lama.
- Telefon pintar Altitude adalah menjadi tanggungjawab guru.
Bagaimana menggunakan telefon pintar altitude dalam pdp?
- Frog assigment – bina dan beri assigment pada bila-bila masa
- Frog snap – ambil gambar atau rakam video
- Frog chat – berbincang dan berkolaborasi dengan guru-guru yang lain
- Coach KPM – pegawai KPM yang akan membimbing guru-guru dalam tempoh 3 tahun.
- Hubs – bengkel dan perkongsian (guru advokasi membimbing guru-guru untuk menggunakan VLE frog) modul pie.
- Saluran sokongan – frogasia.com/hubs, learn centre, help-desk 018 799 8787 (7am – 10pm, ahad-jumaat)
Sebarang pertanyaan , sila hubungi PPD Daerah anda untuk bantuan (lebihan atau tidak cukup peralatan, dan jika ada kerosakan sila laporkan ke 1BNselfcare terlebih dahulu untuk dapatkan no tiket sebelum langkah seterusnya)
Sekian . Terima kasih