1BestariNet
Untuk makluman, pihak sekolah hendaklah melaporkan semua aduan berkaitan
permasalahan 1BestariNet ke meja bantuan 1BestariNet untuk tujuan
tindakan dan rekod pihak yang bertanggungjawab. Laporan boleh dibuat
melalui beberapa cara iaitu:
1. Telefon kepada meja bantuan 1BestariNet di talian 018-799 8787
2. Emel aduan ke moesupport@ytlcomms.my
3. Mengisi maklumat aduan di portal https://1bnselfcare.yes.my
Id dan kata laluan boleh didapati pada emel terdahulu yang telah dihantar ke emel 1BestariNet sekolah
Jika pihak sekolah tidak dapat menghubungi salah satu cara di atas,
aduan boleh dihantar secara terus melalui emel ke
pmo.operasi@1bestarinet.yes.my atau menghubungi pegawai PMO untuk
bantuan.
Connectivity dan Content Filtering:
> Nombor Telefon : 018-7997917 / 018-7997901 / 018-7997905 / 018-7997904
> SMS : 019-2896605 / 019-2239302 / 019-2239261 / 019-2239245
VLE
> Nombor Telefon : 018-7997914 / 018-7997900
> SMS : 010-4016605 / 010-4006605
Dongle
> Nombor Telefon : 018-7997914 / 018-7997902
> SMS : 010-4016605 / 019-2426605
1BRIS
> Nombor Telefon : 018-7997915 / 018-7997906
> SMS : 019-3596605 / 019-2836605
Kampus Astro : 1-300-82-0001
EduWeb TV : 1-300-88-9325 | 1-800-88-4774
TM School Broadband : 1 800 22 7722